33e editie Haagse Korfbaldagen 2018

De speeldata voor de 33e editie van de Haagse Korfbaldagen 2018 zijn vastgesteld op donderdag 1 november t/m zaterdag 10 november. Begonnen als “De Binnenhof Cup” in 1985, daarna omgetoverd tot Haagse Courant Korfbalweek en vanaf 2001 onder de naam “Haagse Korfbaldagen”.

Met deelname van vrijwel alle standaardteams uit de regio Den Haag, Leiden, Zoetermeer, Delft en Westland.
De seniorenteams zijn verdeeld in Hoofdklasse/Overgangsklasse (9 teams) en 1-2-3 klasse (16 teams). Bij de A-Jeugd eveneens in Hoofdklasse/Overgangsklasse (8 teams) en 1-2-3 klasse (16 teams).
In totaal 49 teams.

Vorig jaar is voor het eerst een G-korfbaltoernooi (8 teams) en een Beachkorfbaltoernooi voor D-C en B jeugd, voor zowel verenigingen als scholen, toegevoegd aan het evenement. Dat was meteen een groot succes en daarom is ook dit jaar besloten deze onderdelen toe te voegen aan het evenement. Deze onderdelen zullen voor het grootste deel op zaterdag 3 november in de Sportcampus in het Zuiderpark worden verspeeld.

In de klasse HK/OK wordt gespeeld om de HOFPAS BOKAAL. Er wordt deelgenomen door de Haagse topclubs HKV/Ons Eibernest, Die Haghe, KVS/Maritiem, Achilles en Futura aangevuld met FIKS (Oegstgeest), de Meervogels (Zoetermeer), VEO (Voorburg) en Avanti/Flexcom (Pijnacker)..
Bij de A Jeugd wordt in de hoogste klasse gespeeld om de ALSEM BOKAAL.

De wedstrijden worden gedurende 7 dagen in 10 sporthallen in de regio gespeeld. Aantal deelnemers is meer dan 1000 en het totale aantal bezoekers bedraagt ongeveer 5000. De toegang tot het evenement is gratis.

De Haagse Korfbaldagen werden in 2018 bij de senioren HK/OK gewonnen door Achilles en bij de A Jeugd door Fortuna uit Delft gewonnen.

De finales worden op vrijdag 9 november (A Jeugd) en zaterdag 10 november (Senioren) gespeeld in de HKV/Ons Eibernesthal, Steenwijklaan in Den Haag. Deze wedstrijden worden via de website HaagseKorfbaldagen.nl live uitgezonden.

foto: 070fotograaf.nl - Frank van der Leer